تعریف کلی فرز cnc

فرز cnc انواع مختلفی دارد که می تولن به چند دسته تقسیم کرد.کارایی فرزcncدرکل این است که قطعه ای روی میز بسته می شودسپس براده برداری توسط ابزار بسته شده روی کلگی دستگاه (اسپیندل ) انجام می شود.دستگا cnc سه محور z,y,x حرکت می کند. دستگاه ها 4و5 محور cnc علاوه بر محور های z,y,x میز دستگاه یا اسپیندل  دستگاه هم در یک محور یا 2 محور می چرخرد. 

انواع فرز cnc

دستگاه های فرز 3 محور cnc و 4محور و 5 محور،فرز cnc عمودی فرز cnc افقی، فرز cnc دروازه ای(دوستونه)

فرز 3 محور cnc

همانطور  که در بالا توضیح داده شد فرز 3 محور cnc در 2 مدل عمودی و افقی می باشد فرز عمودی اسپیندل  دستگاهدر راستای محور z قرار دارد ولی فرز افقی اسپیندل  دستگاه در راستای محور y قرار دارد در حالت کلی میز در محور های x,y حرکت می کند و اسپیندل  در محور z بالا و پایین می شود.

فرز 4 محور cnc

دستگاه های فرز 4 محور cnc محور در دو مدل می باشد بعضی از دستگاه ها دارای محورم چهارم به صورت آزاد روی میز بسته می شود که حول محور x می چرخد و اجازه براده برداری در 4 محور همزمان را فراهم می کند. در برخی از دستگاه ها اسپیندل حول محور y می چرخد که باعث می شود دستگاه بتواند در 4 محور ولی به صورت محدود تر عمل کند. 

دستگاه های فرز 5 محور به صورت های مختلفی موجود می باشد که عموما میز علاوه بر محور های x,y می تواند حل محور x,y هم بچرخد و همچنین اسپیندل به صورت دورانی در تمام جهت ها بچرخد.

فرز cncدروازه ای(دوپایه)(Doublecolunm cnc machine)

اصولا فرز های cnc دروازه ای مخصوص قطعات سنگین و بزرگ می باشند که نیاز به میز های بزرگ دارد قوز های دروازه ای روی زمین نصب می شود و به زیرسازی مستحکم نیاز دارد همین امر باعث می شود لرزش رارنشاعات ایجاد شده در زمان ساخت قطعات به حداقل می رسد.

ساختار فرز دروازه ای

تفاوت فرز دروازه ای cnc با دستگاه های فرز cnc معمولی این است که میز کار در آن ها ثابت است و اسپیندل به صورت عمودی توسط دو ستون که بر روی دو میله اسکرول که در طول میز قرار دارد در محور x حرکت می کند و همچنین اسپیندل توسط محور های که روی ستون سوار شده در محور x,z حرکت  می کند.

جهت شرایط ثبت سفارش