نجاری چیست؟

نجاری فرآیند ساخت اشیای تزئینی و مفید از چوب است، مانند کابینت، میزهای ظریف، ابزار، کاسه و غیره. این شامل تکنیک هایی مانند کنده کاری روی چوب، نازک کاری و خراطی روی چوب است. یادگیری مهارت های اولیه نجاری نسبتا ساده است و با هر پروژه ای تخصص جدیدی به دست خواهید آورد.

چوب یکی از اولین موادی بود که انسان های اولیه برای ابزار و ظروف مورد استفاده قرار دادند و استفاده از این مواد ارتباط تنگاتنگی با توسعه جنبه های زندگی بشر مدرن دارد. شناخته شده است که تمدن اولیه از چوب برای ساخت ابزار شکار، ظروف، تابوت، صندلی، بت ها و غیره استفاده می کرد.

با پیشرفت تمدن، نجاری به عنوان یک صنعت نیز پیشرفت کرده است. در حالی که اصول اساسی تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است، کارگران چوب از فناوری مدرن برای ساخت تجهیزات و ابزار جدید و ایجاد پروژه های پیشرفته تر استفاده می کنند

اصطلاحات رایج نجاری

هنگامی که برای اولین بار به عنوان یک نجاری شروع به کار می کنید، تعدادی عبارات را خواهید شنید که بیانگر تکنیک های رایج هستند. در زیر واژه نامه ای از اصطلاحات ضروری نجاری برای شروع آورده شده است.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

اتصال

درزبندی فرآیند آماده سازی لبه های تخته های چوبی برای چسباندن آنها به تخته دیگری است. معمولاً هم برای سطوح صاف و هم برای اتصالات زاویه دار استفاده می شود.

برنامه ریزی

برنامه برای صاف کردن و حذف مواد اضافی از سطوح چوبی با استفاده از دستگاه رنده یا ابزار دستی استفاده می شود.

مسیریابی

مسیریابی فرآیند شکل دادن، برش و پیرایش چوب است. این تکنیک با استفاده از ابزاری به نام روتر، لبه‌ها و شکل‌های نهایی را تولید می‌کند که معمولاً برای برش شیارها در کابینت‌ها و مبلمان استفاده می‌شود.

نجاری

اره کردن

تقریباً هر پروژه نجاری با برش چوب با تکنیک اره کردن شروع می شود. انواع مختلفی از اره ها برای انواع مختلف پروژه ها استفاده می شود.

اره های دستی سبک، قابل حمل هستند و نیازی به منبع تغذیه ندارند. آنها در اشکال و اندازه های مختلف با تیغه های مختلف وجود دارند.

اره های مدور کارآمد، آسان برای استفاده و قابل حمل هستند. آنها به ویژه در برش خطوط مستقیم از طریق چوب موثر هستند.

اره های رومیزی همه کاره، سریع و دقیق هستند. تیغه از زیر سطح کار در معرض دید قرار می گیرد و مواد برای برش از روی میز عبور می کنند. شما می توانید به راحتی زاویه و عمق تیغه را برای برش های دقیق تنظیم کنید.

اره‌های زنجیری اره‌های قابل حملی هستند که برای برش چوب با استفاده از زنجیر استفاده می‌شوند که با بنزین، برق یا باتری کار می‌کنند. بهترین کار برای برش‌های ناهموار اولیه برای شکل دادن به یک پروژه، یا برای تامین چوب هنگام قطع یا هرس درختان برای مواد است.

اره های نواری برای برش منحنی ها، لبه های گرد، اشکال پیچیده و موارد دیگر عالی هستند. آنها بسته به اندازه سهامی که قصد دارید برش دهید و پیچیدگی پروژه شما در اندازه های مختلفی وجود دارند.

اره منبت کاری اره مویی برقی می شود و با حرکت جلو و عقب یا بالا و پایین بریده می شود. تیغه باریک آنها را به بهترین وجه برای برش اشکال گرد و منحنی استفاده می کند.

نجاری

حفاری

سوراخکاری با استفاده از مته و مته سوراخ هایی را در چوب ایجاد می کند. راننده مته مته را در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخاند. نوع مته هایی که استفاده می کنید به اندازه سوراخی که باید ایجاد کنید، ماده ای که با آن کار می کنید یا سرعت مته بستگی دارد. دامنه اندازه‌های مته‌ها در 47 اندازه مختلف مته‌های استاندارد بسیار متفاوت است.

چسباندن

چسباندن چوب دو یا چند تکه چوب را به یکدیگر متصل می کند تا یک قطعه بزرگتر ایجاد شود. وقتی دو تکه چوب را به درستی به هم بچسبانید، اتصال چسبانده شده از خود چوب قوی تر است.

سنباده زدن

سنباده زدن یک تکنیک تکمیلی است که سطح چوب را با استفاده از سنباده صاف می کند. کارگران نجاری اغلب سنباده زدن را با سنگ ریزه متوسط ​​شروع می کنند و برای اتمام کار به سمت سنگ ریزه ریزتر می روند.

در حال اتمام

فینیشینگ فرآیند تصفیه یا محافظت از سطح چوبی با اعمال پوشش نافذ یا پرداخت سطحی است.

نجاری

مقدمه ای بر ابزارهای نجاری

ابزار نجاری برای برش، شکل دادن، اتصال و تکمیل پروژه ها استفاده می شود. به طور کلی، انواع مختلفی از هر ابزار وجود دارد، و نوع انتخاب شما به پروژه ای که علاقه مند به ساخت آن هستید بستگی دارد. در اینجا برخی از رایج ترین ابزارها و تجهیزاتی که هنگام شروع نجاری استفاده خواهید کرد، آورده شده است.

اره

تقریباً هر پروژه نجاری با یک اره شروع می شود. انواع مختلفی وجود دارد که برای مواد، مشاغل و موارد دیگر در نظر گرفته شده است. اره دستی نیازی به برق ندارد و بسیار قابل حمل است. اره های برقی از اره های مدور قابل حمل تر تا اره های رومیزی سنگین را در بر می گیرد.

تیغه ها

یک تمایز کلیدی بین تیغه های اره، نوع برشی است که برای آن استفاده می شود. دندان های درشت معمولاً برای برش ریپ که برش در جهت دانه است ایده آل هستند. اره های دندانه دار ریزتر برای برش عرضی عمود بر دانه استفاده می شود.

مته

مته ها بسته به مقیاس کار شما می توانند دستی یا موتوری باشند. اگر روی پروژه کوچک‌تری بدون دسترسی به برق کار می‌کنید، می‌توانید از دریل با باتری استفاده کنید. اگر کار شما نیاز به نیروی بیشتر و سوراخ‌های عمیق‌تری دارد، می‌توانید روی یک مته پرس سرمایه‌گذاری کنید.

نجاری

سی

چوب ماده‌ای بسیار کارآمد است که با ساده‌ترین ابزار، یکی از اولین چیزهایی بود که بشر برای ایجاد پناهگاه و ابزار استفاده کرد. طیف وسیعی از گونه‌های درختی وجود دارد که در درجه‌های مختلف وجود دارند و برای اکثر کارهای معمولی باید خشک شوند تا از حرکت پس از کار جلوگیری شود. بسیاری از کارگران متخصص چوب وجود دارند – به عنوان مثال، صندلی‌سازان، بشکه‌سازان، چرخ‌سازان، کشتی‌سازان، منبت‌کاران و سازندگان ابزار. هر صنایع دستی ابزارهای تخصصی خود را دارد – به عنوان مثال، صندلی‌سازها برای راحت‌تر کردن  کار، تراش‌هایی برای خالی کردن صندلی‌ها دارند، و منبت‌کاران دارای طیف وسیعی از وسایل کنده کاری برای برش اشکال مختلف هستند. تکنیک‌های نجاری ما را قادر می‌سازد تا چیزهای متنوعی مانند خانه‌ها، قایق‌ها، مبلمان، قفسه‌ها، درها، پنجره‌ها، محل نگهداری حیوانات، میز کار، ظروف، قاب عکس، اسباب‌بازی و موارد دیگر را ایجاد کنیم

نجاری طیف وسیعی از کیفیت را نیز در بر می گیرد – یک قطعه کار را می توان فقط با میخ یا اتصالات پیچیده در کنار هم نگه داشت. سازه‌های چوبی در خانه‌ها معمولاً با میخ و پیچ در کنار هم قرار می‌گیرند، اما یک صندلی یا خانه‌های قدیمی‌تر می‌تواند حاوی درزهای خراطی و تنه باشد. کارگران چوبی باتجربه از مجموعه ای از اتصالات مختلف برای سناریوهای مختلف استفاده می کنند تا در برابر نیروهای مختلف اعمال شده بر کار نهایی مقاومت کنند. نمونه هایی از مفاصل عبارتند از میتر، لگام، انگشت، جعبه، محفظه، دم کبوتر، لب به لب، زبانه و شیار، مهره و تنون، نصف کردن یا لپ مفاصل. برخی از اتصالات به راحتی با ابزارهای دستی انجام می شوند و برخی دیگر به ابزارهای برقی نیاز دارند – مانند اتصالات بیسکویت یا دومینو که برای صرفه جویی در زمان طراحی شده اند و بسیار قوی هستند

مزایای نجاری چیست؟

این در مورد استفاده از یک منبع تجدید پذیر، زیست تخریب پذیر و غیر سمی – چوب – برای ساختن اقلام مفید، سازگار با محیط زیست و سالم برای خود، دوستان و خانواده است.

اقلام دست ساز منحصر به فرد و زیبا هستند و هدایایی عالی می سازند.

مهارت های نجاری شما را قادر می سازد تا تعمیرات خانه خود را انجام دهید.

نجاری برای شما خوب است – این یک سرگرمی یا شغل رضایت‌بخش مراقبه، درمانی است، ورزش خوبی است و می‌تواند در هزینه شما صرفه‌جویی کند

اگر از ابزارهای دستی استفاده می کنید، مزایای محیطی و ورزش بیشتر است – انرژی کمتر و بدون نیاز به الکتریسیته، فقط قدرت عضلانی

اگر این ابزار دست دوم باشد، مزایای زیست محیطی حتی بیشتر است. بسیاری از ابزارهای قدیمی از فولاد بسیار باکیفیت ساخته شده اند که امروزه با ابزارهایی با همان قیمت قابل مقایسه نیستند.

چوب بسیار بادوام است. اگر اشیاء چوبی به خوبی ساخته شوند می توانند چندین عمر دوام بیاورند و مبلمان چوبی جامد بسیار قابل تعمیر هستند. از ساختن چیزهایی که می توان از طریق نسل به نسل منتقل شد، رضایت زیادی وجود دارد. اما حتی اگر آنها به پایان عمر خود برسند، می توان آنها را بازیافت کرد یا به عنوان هیزم استفاده کرد، نه اینکه در محل دفن زباله قرار گیرند.

می تواند تقاضا برای چوب و در نتیجه کاشت درخت را افزایش دهد

چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟

برای شروع لازم نیست گران باشد. چوب ماده ای است که به راحتی در دسترس است . اگر قطعات قدیمی را بازیافت کنید، گاهی اوقات رایگان است. ما به شما پیشنهاد می کنیم که از ام دی اف دوری کنید – این ام دی اف حاوی مواد سمی مانند فرمالدئید است و بنابراین برش آن خطراتی برای سلامتی دارد. مواقعی وجود دارد که استفاده از سایر مواد مصنوعی مانند تخته سه لا منطقی است – برای ساخت سازه های جعبه مانند کمد، آشپزخانه و سایر کابینت ها بسیار مقرون به صرفه تر است. استفاده از چوب در آن شرایط می تواند دشوار و پرهزینه باشد.

ابزار

ابزارها باید بسیار تیز باشند – به اندازه ای که موهای بازوی شما را از بین ببرند. ابزارها هنگام خرید کاملاً تیز نمی شوند مگر اینکه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند. آنها با یک اریب ارائه می شوند که باید با یک سنگ تراش با درجه عالی کار شود. سنگ های تیزکننده مختلفی مانند الماس، سرامیک یا سنگ آبی وجود دارد و هر کدام طرفداران خود را دارند. اصل اساسی این است که با یک اریب دقیقاً آسیاب شده و 25 درجه که روی یک سنگ آسیاب برقی یا سنگ تیزکن بسیار درشت ساخته شده است، شروع کنید. سپس به سمت یک سنگ تیزکننده ریزتر پیش می‌روید و اریب را 35 درجه می‌کوبید، سپس پشت را صاف می‌کنید و نتیجه را روی یک نوار چرمی جلا می‌دهید

جهت شرایط ثبت سفارش